Οι γεωργικές εταιρείες της ΕΕ θέλουν να επεκταθούν παρά τον Covid-19

Μειώσεις στην παραγωγή, ακυρωμένες παραγγελίες, κλειστά σύνορα - η βιομηχανία τροφίμων αντιμετώπισε σοβαρά υλικοτεχνικά προβλήματα λόγω της πανδημίας. Ωστόσο, πολλές εταιρείες σχεδιάζουν να επεκταθούν διεθνώς, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στις 11 Αυγούστου. 

Οι ευρωπαϊκές γεωργικές εταιρείες και εταιρείες τροφίμων δεν βλέπουν την επιχείρησή τους να κινδυνεύει παρά τον κορωνοϊό. Το 90% των εταιρειών σκοπεύουν να επεκτείνουν ή τουλάχιστον να διατηρήσουν την παρουσία τους στην αγορά τα επόμενα ένα έως τρία χρόνια.

Αυτό είναι το κύριο εύρημα της τελευταίας μελέτης από το Γερμανικό Γραφείο Προώθησης Επενδύσεων και Μεταφοράς Τεχνολογίας (ITPO) στο πλαίσιο του προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για τη βιομηχανική ανάπτυξη. Διεξήχθη από το Γερμανικό Ινστιτούτο Έρευνας Αγοράς και Πολιτικής (dimap), 800 ΜΜΕ και μεγάλες εταιρείες με επιχειρηματικές δραστηριότητες στην Αφρική και την Ασία ρωτήθηκαν σχετικά με τις στρατηγικές τους στο πλαίσιο της πανδημίας.

Το αποτέλεσμα της μελέτης δίνει μια πολύ μικτή εικόνα για τη βιομηχανία τροφίμων. Το 40% των εταιρειών που ερωτήθηκαν αναφέρουν μείωση της παραγωγής και των ακυρώσεων παραγγελιών στην ευρωπαϊκή αγορά και φοβούνται ότι αυτό το μοτίβο θα επαναληφθεί στο εξωτερικό με χρονική υστέρηση. Επομένως, το 10% των εταιρειών σκέφτεται να απολύσει ή να κλείσει τα τμήματα των εταιρειών.

Όταν ρωτήθηκαν για τη μακροπρόθεσμη στρατηγική τους, τα δύο τρίτα των εταιρειών δήλωσαν ότι ήθελαν να διευρύνουν το προϊόν, τον προμηθευτή και την πελατειακή τους βάση ώστε να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για μελλοντικές κρίσεις, ενώ ένα άλλο τρίτο σχεδίαζε να επεκτείνει τις δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης. Ως βραχυπρόθεσμο μέτρο, το 57% όλων των εταιρειών δήλωσε ότι προς το παρόν θέλουν να επικεντρωθούν περισσότερο στις βασικές τους δραστηριότητες.

Ωστόσο, παρά τις σοβαρά διαταραγμένες αλυσίδες εφοδιασμού, εν τω μεταξύ, η βιομηχανία τροφίμων θέλει να συνεχίσει να επικεντρώνεται στη διεθνοποίηση, καθώς μόνο μία στις πέντε εταιρείες πιστεύει ότι η εστίαση στις εγχώριες επιχειρήσεις έχει νόημα μακροπρόθεσμα.

Δείτε επίσης