ΟΖΩΣΩΕΛ: Απάντηση στο άρθρο του Αναπληρωτή Υπουργού  Εσωτερικών Στ. Πέτσα
ΟΖΩΣΩΕΛ: Απάντηση στο άρθρο του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών Στ. Πέτσα στο ΑΠΕ - ΜΠΕ

Λίγες ημέρες μετά το δελτίο τύπου του φορέα μας «Τα ζώα στην τύχη τους και χωρίς καμία προστασία» με αφορμή τις πρόσφατες τροπολογίες του Υπουργείου Εσωτερικών που αφορούν μεταβατικές διατάξεις του Ν4830/2021, δημοσιεύτηκε άρθρο του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών Στ. Πέτσα στο ΑΠΕ - ΜΠΕ για τα ζώα συντροφιάς: Νόμος ανθρωπιάς και πολιτισμού, με το οποίο επιχειρείται για μια ακόμη φορά παρουσίαση μιας εικονικής πραγματικότητας.

Αποτελεί παράδοξο να επαίρεται ο κύριος Αναπληρωτής Υπουργός για τα 28.000 σχόλια στην διαδικασία διαβούλευσης όταν η συντριπτική πλειοψηφία των σχολίων ήταν απορριπτικά  για το σύνολο σχεδόν του νόμου!!

Σε αντίθεση με αυτά που αναφέρθηκαν στο συγκεκριμένο άρθρο:

Ο Ν4039/12 ήταν πρωτοποριακός νόμος και εφάρμοζε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις οδηγίες του παγκοσμίου οργανισμού για την υγεία των ζώων αλλά και την ευρωπαϊκή σύμβαση. Μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας Παρακολούθησης της Διαχείρισης Αδέσποτων Ζώων Συντροφιάς παρέχονται στοιχεία στις Κεντρικές Αρμόδιες Αρχέςσχετικά με τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς για την χάραξη κατάλληλων στρατηγικών και τη λήψη των κατάλληλων μέτρων για την υγεία και την προστασία των ζώων και αποτελεί εποπτικό εργαλείο ως προς την διαχείριση των αδέσποτων ζώων.

Η αναγκαία αύξηση της χρηματοδότησης των Δήμων για την δημιουργία των κατάλληλων υποδομών επιτεύχθηκε μέσω συνεργειών των Υπουργείων (Πρόγραμμα Φιλόδημος ) χωρίς να απαιτείται η μεταφορά αρμοδιοτήτων.

Εδώ  θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι το 2020 οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ είχαν αιτηθεί προς την τότε πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ την αύξηση των πιστώσεων για την χρηματοδότηση Προγραμμάτων Διαχείρισης Αδέσποτων Ζώων από τους Δήμους χωρίς φυσικά να υπάρξει σχετική μέριμνα από την τότε πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, νυν του ΥΠΕΣ.

 

Ουδέποτε έγινε συνδυασμός απόψεων ειδικών και επιστημόνων, ούτε υιοθετήθηκαν βέλτιστες διεθνείς πρακτικές αφού η πολυδιάσπαση των κτηνιατρικών υπηρεσιών προκρίθηκε πάρα την αντίθεση των επιστημονικών φορέων, κόντρα στην διεθνή πρακτική, κόντρα στις οδηγίες του παγκοσμίου οργανισμού για την υγεία των ζώων και χωρίς επιστημονικά δεδομένα.

Δεν ευθύνεται η αγωνία κάποιων μην χάσουν αρμοδιότητες για την πρόχειρη νομοθέτηση «στο γόνατο».

Αντιθέτως ερωτηματικά προκαλεί η εμμονή σε αντιεπιστημονικές επιλογές που δεν συναντώνται σε καμία ευρωπαϊκή χώρα και που μόνο την προστασία των ζώων δεν υπηρετούν.

Εξαγγέλλεται χρηματοδότηση των Δήμων για την δημιουργία καταφυγίων όταν αφενός οι δήμοι πλέον δεν έχουν την σχετική υποχρέωση αφού με μια απλή σύμβαση τα ζώα δύναται να φιλοξενούνται σε περιφραγμένους μη αδειοδοτημένους χώρους ιδιωτών κατά παράβαση φυσικά της Ευρωπαϊκής Συμβάσης για την προστασία των ζώων συντροφιάς, αφετέρου δεν έχει εκδοθεί η απαιτούμενη ΚΥΑ που καθορίζει τα δικαιολογητικά και την διαδικασία αδειοδότησης των καταφυγίων που υποτίθεται ότι θα δημιουργηθούν.

Και πως μπορεί να γίνεται λόγος για προστασία όταν προκρίνεται η  εμπορευματοποίηση των αδέσποτων ζώων.

Ιδιώτες δύναται να περισυλλέγουν αδέσποτα ζώα, να τα διαθέτουν έναντι ποσού σε τρίτους και στην συνέχεια να καταθέτουν επιχειρησιακό σχέδιο και να χρηματοδοτούνται  από τους Δήμους.

Η κατάργηση όλης της ισχύουσας νομοθεσίας για τα καταφύγια και η νομιμοποίηση όλων των περιφραγμένων χώρων ιδιωτών με την θέσπιση ελαστικότερων κριτηρίων, ο τρόπος αδειοδότησης των εκτροφέων, η δυνατότητα διαγραφής στοιχείων ζώων από το μητρώο, διευκολύνοντας δια αυτού του τρόπου την παράνομη απόκτηση και διακίνηση ζώων συντροφιάς, η νομοθετική πρόβλεψη για κατ’  επιλογή ισχύ της Ευρωπαϊκής Συμβάσης για την Προστασία των ζώων, ενδεικτικά και μόνο σκιαγραφούν την πραγματική στόχευση του Ν4830/2021. 

Τα ζώα συντροφιάς δεν είναι απλά βοήθεια και ασφάλεια του ανθρώπου όπως διατείνεται ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κος Πέτσας, αλλά έμβια και συναισθανόμενα όντα που δεν δύνανται να αξιώσουν προστασία και η πολιτεία είναι αυτή που οφείλει να τους την παρέχει με το να εφαρμόζει απαρέγκλιτα τις κατευθυντήριες οδηγίες του Παγκόσμιου οργανισμού για την υγεία των ζώων και την ευρωπαϊκή σύμβαση για την προστασία των ζώων συντροφιάς που έχει κυρώσει η χώρα μας με τον Ν2017/1992.

Το σίγουρο πάντως είναι ότι η προστασία των ζώων δεν επιτυγχάνεται  με σύνταξη νόμου εκτός θεσμικού πλαισίου και πίσω από κλειστές πόρτες όπως έγινε με τον Ν4830/2021, την αγνόηση των επιστημονικών φορέων και την προσπάθεια να παρουσιαστούν όσοι αντιδρούν με τον αντιεπιστημονικό και αντιφιλοζωικό Ν4830/2021 ως συντεχνίες και συμφέροντα ούτε φυσικά με επικοινωνιακές κινήσεις τακτοποίησης ημέτερων η βολικών συνομιλητών ενόψει επικείμενων εκλογών.

Ο Ν4830/2021 συντάχθηκε και εισήχθη στην Ελληνική Βουλή με fasttrackδιαδικασίες έχοντας συναντήσει την καθολική τεκμηριωμένη αντίδραση των επιστημονικών φορέων και των κομμάτων της αντιπολίτευσης και φυσικά χωρίς καμία ουσιαστική και πραγματική διαβούλευση παρά τα περί αντιθέτου γραφόμενα.

Πολύ περισσότερο  δεν μπορεί για την αποτυχία  για την οποία είχαμε προειδοποιήσει  να επιρρίπτονται οι ευθύνες στους φορείς και στα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Είναι δείγμα αήθη λόγου πολίτικών μικρού αναστήματος.

Ήταν επιλογή σας κύριοι Υπουργοί να ξεχαρβαλώσετε οποιοδήποτε θεσμικό πλαίσιο προστάτευε τα ζώα από την εκμετάλλευση και ιδίως τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς που είναι εντελώς ανυπεράσπιστα, δίνοντας το δικαίωμα  στον καθέναν να κάνει ότι θέλει, ικανοποιώντας την δήθεν κομματική σας πελατεία (ορισμένους Δημάρχους που βολεύονται με την εξαφάνισή τους, ΜΚΟ που στο όνομα της προστασίας τα εκμεταλλεύονται, επαγγελματίες εκτροφείς που θα παρουσιάζονται ως ερασιτέχνες κλπ).

Επιτέλους.. πείτε μια φορά την αλήθεια!!!

 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις