Το Ευρωκοινοβούλιο εγκρίνει κανόνες για "πράσινες" διαφημίσεις

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε πρόσφατα μια νέα θέση σχετικά με το σύστημα επαλήθευσης και προέγκρισης περιβαλλοντικών ισχυρισμών μάρκετινγκ. Ο στόχος της οδηγίας για τους "πράσινους ισχυρισμούς" είναι να προστατεύει τους πολίτες από παραπλανητικές διαφημίσεις και να διασφαλίζει ότι οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί που προβάλλουν οι εταιρείες είναι αξιόπιστοι.

Σύμφωνα με τη νέα οδηγία, οι εταιρείες θα υποχρεούνται να:

  • Υποβάλλουν αποδεικτικά στοιχεία για να υποστηρίξουν τους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς που χρησιμοποιούν για την προώθηση των προϊόντων τους.
  • Λαμβάνουν έγκριση από αρμόδιους επαληθευτές πριν διαφημίσουν τα προϊόντα τους ως "βιοαποδομήσιμα", "λιγότερο ρυπογόνα", "με εξοικονόμηση νερού" ή "με βιοδιασπώμενο περιεχόμενο".

Η οδηγία θέτει επίσης προθεσμίες για τον έλεγχο των ισχυρισμών και των αποδεικτικών στοιχείων, με στόχο να διασφαλιστεί η ταχεία και αποτελεσματική εφαρμογή της.

Ποινές για παραβάσεις:

  • Αποκλεισμός από τη σύναψη δημόσιων συμβάσεων
  • Απώλεια εσόδων
  • Πρόστιμα ύψους τουλάχιστον 4% επί του συνολικού ετήσιου κύκλου εργασιών

Εξαίρεση:

  • Μικρές επιχειρήσεις: Εξαιρούνται πλήρως από τους νέους κανόνες.
  • Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Θα έχουν επιπλέον χρόνο για να συμμορφωθούν.

"Πράσινοι" ισχυρισμοί και συστήματα εξισορρόπησης άνθρακα:

  • Απαγορεύονται οι ισχυρισμοί που βασίζονται αποκλειστικά σε συστήματα εξισορρόπησης άνθρακα.
  • Επιτρέπονται οι ισχυρισμοί για συστήματα αντιστάθμισης ή απανθρακοποίησης, εάν οι εταιρείες έχουν ήδη μειώσει τις εκπομπές τους.
  • Τα "μόρια άνθρακα" που εκδίδονται από τα συστήματα αυτά πρέπει να είναι πιστοποιημένα και υψηλής ακεραιότητας.

"Πράσινοι" ισχυρισμοί για προϊόντα με επικίνδυνες ουσίες:

  • Παραμένουν νόμιμοι προς το παρόν.
  • Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αξιολογήσει στο εγγύς μέλλον αν θα πρέπει να απαγορευτούν πλήρως.

Η νέα οδηγία αποτελεί σημαντικό βήμα προς την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές περιβαλλοντικές διαφημίσεις και την προώθηση της βιώσιμης κατανάλωσης.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις