Mitsubishi Eclipse Cross

Η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2017 σηματοδοτεί μία αποφασιστική καμπή για τη Mitsubishi Motors Corporation (MMC) με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου compact SUV Eclipse Cross Coupé – του πρώτου μίας νέας γενιάς μοντέλων της Mitsubishi Motors που σταδιακά θα επαναπροσδιορίζει το ρόλο της Μάρκας ως (σχεδόν) ‘γνήσιου παίκτη’ SUV στην Ευρώπη.

Στο πλαίσιο αυτό, το Eclipse Cross θα επεκτείνει τη βάση πελατών της Mitsubishi Motors, δίπλα στο ASX και του Outlander σε μία εντελώς νέα κατεύθυνση για τη μάρκα, βασισμένο σε πέντε κύριους προϊοντικούς Πυλώνες:

* Σχεδίαση

* Ιαπωνική Ποιότητα Κατασκευής

* Δυναμική Συμπεριφορά

* Έξυπνη Διάταξη Χώρων

* Καινοτόμα Χαρακτηριστικά

Ένα SUV Coupé με μοντέρνα εμφάνιση και αξιόπιστη συμπεριφορά που εγκαινιάζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της MMC φέρνοντας πλείστα καινοτόμα νέα χαρακτηριστικά στην κατηγορία.

Το Eclipse Cross θα κυκλοφορήσει πρώτα στην Ευρώπη το τελευταίο τρίμηνο του 2017 (παρουσίαση προς το τέλος του 2017/αρχές 2018, ανάλογα με τις αγορές) και θα ακολουθήσουν η Ιαπωνία, η Β. Αμερική, η Αυστραλία και άλλες περιοχές.

Οικογένεια 3 SUV – Φάση Α

Ξαναφέρνοντας τη μάρκα Mitsubishi Motors εκεί όπου πραγματικά ανήκει, η MMC ξεκίνησε το νέο προϊοντικό ταξίδι της, μετατρέποντας τα 80 χρόνια ιστορίας στα 4WD (από το 1936 PX33 four-wheel-drive torpedo), τα σχεδόν 40 χρόνια εμπειρίας στα SUV (από το πρώτο 1982 Pajero) και τα σχεδόν 30 χρόνια τεχνογνωσίας All-Wheel-Control (από το πρώτο 1987 Galant VR4 Dynamic Four) σε πολύτιμο πόρο για το μέλλον.

Από το όραμα αυτό προκύπτει μία οικογένεια τριών SUV, από τα οποία το 2017 Eclipse Cross είναι το πρώτο. Το Eclipse Cross, η επόμενη πρόταση της Mitsubishi Motors στην κατηγορία SUV, θα πρέπει να εκπληρώσει δύο σημαντικές αποστολές:

* Θα ανοίξει το δρόμο για την αναβάθμιση του κύρους της μάρκας σε επίπεδο ποιότητας, ιδιαίτερα στην Ευρώπη

* Επίσης θα επιβεβαιώσει την Προϊοντική στρατηγική της MMC ως ‘παίκτη SUV’ – σε διάφορα επίπεδα.

Με αυτή την έννοια, το Eclipse Cross θα προστεθεί στην υπάρχουσα οικογένεια μοντέλων, δίπλα στα ASX και Outlander, με διαφορετική προοπτική: ένα SUV τύπου coupé, του οποίου η μοντέρνα σχεδίαση, η υψηλή Ιαπωνική ποιότητα, η έξοχη δυναμική συμπεριφορά, η ευφυής διάταξη χώρων και τα καινοτόμα χαρακτηριστικά θα προσελκύσουν νέους πελάτες στη Mitsubishi Motors …

Η νέα στρατηγική γίνεται αντιληπτή και από το όνομα που επιλέχθηκε – δεν είναι ένα παράξενο αρκτικόλεξο αλλά ένα αληθινό όνομα που ‘παντρεύει’ το συναίσθημα με τα καλύτερα στοιχεία των δύο κόσμων της MMC:

* ECLIPSE: αναφορά στο αγαπημένο σπορ μοντέλο της Mitsubishi που κατασκευαζόταν στην Αμερική μεταξύ 1989 και 2012.

* CROSS: μία πρόσκληση για υπέρβαση των ορίων, σαν ένα στοιχείο του DNA των SUV.

Ανάγλυφες Δυναμικές Γραμμές

Αντανακλώντας το τέλος της εποχής ‘one-size-fits-all’ (‘μία λύση για όλους’) με τους πελάτες να αναζητούν τώρα προϊόντα που να ταιριάζουν στη προσωπικότητά τους – αυτοκίνητα, ρούχα, στυλ ή άλλα – η MMC έχει δεσμευτεί να προσθέσει το συναίσθημα της Σχεδίασης στα Μηχανολογικά της διαπιστευτήρια.

Με γνώμονα αυτό, την τελευταία τριετία οργάνωσε εκ νέου τις παγκόσμιες Σχεδιαστικές της δραστηριότητες, διαμόρφωσε μία μακροπρόθεσμη Σχεδιαστική στρατηγική και δημιούργησε μία συνεπή, εκφραστική και αυθεντική οπτική ταυτότητα (‘Dynamic Shield’) … στοιχεία που επιβεβαιώνονται σε μία σειρά καταξιωμένων πρωτοτύπων: τα 2015 XR PHEV II Concept, 2015 eX-Concept και 2016 GT-PHEV Concept.

Με το Eclipse Cross, αυτές οι προθέσεις γίνονται τώρα πραγματικότητα, με μία σαφή μετάβαση από το XR PHEV II Concept στο πραγματικό αυτοκίνητο παραγωγής, λαμβάνοντας υπόψη ακόμα και τους περιορισμούς της παραγωγής ή της νομοθεσίας.

Αυτή η προσέγγιση αποτυπώνεται στις πολύ δυναμικές φόρμες του αυτοκινήτου, που παραπέμπουν στις γραμμώσεις γυμνασμένου αθλητή στη γραμμή εκκίνησης...

... Το επόμενο στάδιο εξέλιξης της εκφραστικής οπτικής ταυτότητας ‘Dynamic Shield’ όπου οι προβολείς ομίχλης και τα φλας τοποθετούνται χαμηλότερα σε πιο τολμηρές υποδοχές, ενώ οι προβολείς LED και τα φώτα ημέρες βρίσκονται υψηλότερα,

... Η σφηνοειδής μεσαία γραμμή του πρωτοτύπου διατηρείται για να τονίζει την αίσθηση κίνησης που αρμόζει στο coupe σχήμα – μία αίσθηση δυναμισμού που υπογραμμίζεται από την έντονη κλίση του πλαϊνού παραθύρου, τις αναλογίες ‘μακρύ μεταξόνιο/κοντός πρόβολος’ και τα διευρυμένα εμπρός και πίσω φτερά,

... Οι βαθιά ανάγλυφες πάνω και κάτω πλαϊνές χαρακτηριστικές γραμμές που προέχονται επίσης από το XR PHEV II Concept απηχώντας μία έντονη αίσθηση ουσίας, ως σμιλεμένες από αληθινό μέταλλο,

... Η πάνω χαρακτηριστική γραμμή αγκαλιάζει την ουρά του αυτοκινήτου κάτω από το διαιρούμενο πίσω παρμπρίζ, θυμίζοντας αθλητή στη γραμμή εκκίνησης, επίσης στοιχείο δανεισμένο από το πρωτότυπο,

... Η φαρδιά μπάρα φώτων που συνδυάζει το φως φρένου LED με το ψηλά τοποθετημένο φως στοπ LED χαρίζοντάς του πιο ευδιάκριτη και στιβαρή παρουσία,

... Ο πίσω καθαριστήρας που βρίσκεται κάτω από την αεροτομή οροφής, για να μην επηρεάζει την προς τα πίσω ορατότητα ούτε να αλλοιώνει το στυλ.

Απέριττη σχεδίαση με ουσία και άποψη ...

 Ιαπωνική Ποιότητα Κατασκευής

Για να υποστηρίξει καλύτερα την αναβάθμιση του κύρους της Μάρκας, το τμήμα MMC Design αποφάσισε επίσης να βελτιώσει σημαντικά το επίπεδο αντιληπτής ποιότητας όλων των μελλοντικών μοντέλων. Ξεκινώντας με το Eclipse Cross, η επιλογή υλικών, υφής, χρωμάτων, ταπετσαριών, κλπ... θα είναι πιο συνεπής με την ουσία της Ιαπωνικής ποιότητας κατασκευής’.

* Εξωτερικά, η καλύτερη απόδειξη είναι η νέα κόκκινη απόχρωση που εξελίχθηκε αποκλειστικά για το Eclipse Cross – αυτό το ημιδιαφανές κόκκινο αποτελείται από έξι στρώματα εκ των οποίων το κόκκινο εφαρμόζεται πάνω από ένα (μεταξύ άλλων) ασημί + διάφανο, πριν περαστεί με το τελικό διαφανές επίστρωμα.

Η απαιτητική καινοτόμος διαδικασία απαιτεί μία σειρά τριών σταδίων θερμικής επεξεργασίας σε φούρνο, ενώ ειδικά εξελιγμένα προγράμματα ελέγχουν την ομοιομορφία του πάχους των επιστρωμάτων και διασφαλίζουν μία υψηλή συνολική ποιότητα φινιρίσματος.

* Στο εσωτερικό, μεγάλες επιφάνειες όπως ταμπλό ή οι επενδύσεις στις πόρτες είναι ντυμένες με μαλακό υλικό τύπου δέρματος υψηλής ποιότητας – δημιουργώντας οπτική αντίθεση με τη σκληρή, ασημί επένδυση – ενώ η ταπετσαρία από γνήσιο δέρμα (διαθεσιμότητα ανάλογα με τις αγορές και τα μοντέλα) φέρει εντυπωσιακές πορτοκαλί ραφές.

Άλλες πινελιές ποιότητας κατασκευής είναι η χρήση carbon και piano black στο ταμπλό, το τιμόνι, την κεντρική κονσόλα και τις επενδύσεις θυρών, αλλά και η ασημί διακόσμηση στο κάτω ταμπλό, στις λεπίδες της κεντρικής κονσόλας, στα υποβραχιόνια των εμπρός θυρών, στους αεραγωγούς κλπ…

Από το Eclipse Cross και μετά θα χρησιμοποιούνται νέοι, υψηλής ποιότητας μοχλοδιακόπτες, είτε για παραδοσιακές λειτουργίες (επιλογέας σχέσεων,αεραγωγοί,…) ή για νέα συστήματα (Touch Pad Controller,…), καθώς και νέα δομή καθισμάτων.

Οριζόντιος Άξονας

Μία ακόμα πρωτιά για το Eclipse Cross θα είναι η νέα αρχιτεκτονική ταμπλό της MMC Design με κύριο στοιχείο τον οριζόντιο άξονα, που διαχωρίζει τις λειτουργίες σε ‘Πληροφορίες’ (πάνω από τον άξονα) και ‘Λειτουργία’ (κάτω από τον άξονα).

Η ‘λογική’ αυτή διάταξη, εκτός του ότι διευρύνει οπτικά το εσωτερικό της καμπίνας βοηθά τον οδηγό, με την υποστήριξη μιας εξαιρετικής ορατότητας, χάρη στο χαμηλά τοποθετημένο ταμπλό σε συνδυασμό με το βελτιστοποιημένο ύψος του καπό, το σχήμα και την κλίση του παρμπρίζ και την υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων.

Πιο κάτω, η κεντρική κονσόλα αποπνέει μία δυναμική εμφάνιση και αίσθηση προδίοντας τις ικανότητες του Eclipse Cross, και φέρνοντας τον οδηγό σε ένα περιβάλλον τύπου cockpit.

Προηγμένη Τεχνολογία

Προσθέτοντας μεγαλύτερη αξία στις συνδεδεμένες κινητές συσκευές, το Eclipse Cross θα υιοθετεί μία σειρά τεχνολογικά προηγμένων λύσεων (διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά και τα μοντέλα) – το πρώτο από τα μοντέλα της MMC με αυτό τον εξοπλισμό.

1 – Η φαρδιά κεντρική κονσόλα που διχοτομεί το εμπρός τμήμα περιλαμβάνει το ‘Touch Pad Controller’ της Mitsubishi Motors.

Πρωτιά για τη Mitsubishi Motors, αυτή η νέα διεπαφή ανθρώπου / μηχανής επιτρέπει μία πιο διαισθητική λειτουργία. Για παράδειγμα, η ένταση ήχου του ηχοσυστήματος μπορεί να ρυθμίζεται χρησιμοποιώντας δύο δάχτυλα για την κίνηση της οθόνης

ελέγχου προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Το Touch Pad Controller μπορεί να ελέγχει και λειτουργίες ήχου όπως ραδιόφωνο και iPod, καθώς και το Apple CarPlay.

2 – Στο πάνω τμήμα του ταμπλό, βρίσκεται το σύστημα ‘Smartphone Link Display Audio’ της MMC ή ‘SDA’. Το σύστημα συνεργάζεται με μία οθόνη αφής 7 ιντσών, που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει συνδεδεμένες πληροφορίες και δεδομένα με ασφάλεια με τη λιγότερη δυνατή διάσπαση της προσοχής του.

Το Smartphone Link Display Audio του Eclipse Cross υποστηρίζει το Apple CarPlay*1, τον ευφυέστερο και ασφαλέστερο τρόπο χρήσης ενός iPhone*1 μέσα στο αυτοκίνητο.

Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί το Siri*1 ή την οθόνη αφής του SDA για να λαμβάνει οδηγίες βελτιστοποιημένες σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας, να πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις, να έχει πρόσβαση σε μηνύματα κειμένου (SMS) και να ακούει μουσική, παραμένοντας πλήρως συγκεντρωμένος στο δρόμο. Το SDA υποστηρίζει επίσης το Android AutoTM*2 που προσφέρει λειτουργία των Google MapsTM,*2 μουσικών και λοιπών εφαρμογών του Google PlayTM*2 μέσω φωνητικού ελέγχου.

Η εργονομική θέση του Touch Pad Controller στην κεντρική κονσόλα επιτρέπει την εύκολη και άνετη λειτουργία του SDA.

1… Apple CarPlay, iPhone, και Siri είναι εμπορικά σήματα της Apple Inc. καταχωρημένα σε ΗΠΑ και άλλες χώρες.

2… Android Auto και Google Maps είναι εμπορικά σήματα ή καταχωρημένα εμπορικά σήματα της Google Inc.

3 – Τελευταίο από τα τρία νέα τεχνολογικά χαρακτηριστικά που θα παρουσιαστούν με το Eclipse Cross και ακόμα εξαιρετικά σπάνιο στην κατηγορία είναι το Head Up Display ή ‘HUD’, που παρουσιάζει στο πεδίο ορατότητας του οδηγού μία εικονική οθόνη με τις απαραίτητες πληροφορίες οδήγησης όπως:

- Ταχύτητα - Adaptive Cruise Control (ACC) - Forward Collision Mitigation (FCM) - Adjustable Speed Limitation (ASL) - Lane Departure Warning (LDW) - Cruise Control

- Ένδειξη Σχέσης Κιβωτίου - Υπενθύμιση Πρόσδεσης Ζώνης Ασφαλείας - Προειδοποίηση ανοιχτής πόρτας - Βέλη Πλοήγησης (στροφή, στροφή)

Η εικονική οθόνη είναι ρυθμισμένη για να ελαχιστοποιεί την απόσταση μεταξύ σημείου εστίασης και πεδίου ορατότητας του οδηγού, ελαχιστοποιώντας την κίνηση των ματιών και επιτρέποντάς του να διαβάζει τις πληροφορίες ταχύτερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Η μονάδα HUD τοποθετείται στο πάνω μέρος του πίνακα οργάνων και ανοίγει ή κλείνει με το διακόπτη ανάφλεξης ή μηχανικά. Μπορεί να ρυθμίζεται σε διάφορες θέσεις ενώ η φωτεινότητά της μπορεί να προσαρμόζεται ανάλογα με το φωτισμό του περιβάλλοντος.

 Άνεση & Ευφυΐα

Με συμπαγείς (και κομψές) διαστάσεις, το Eclipse Cross προσφέρει στους επιβάτες του ένα ευάερο και ευρύχωρο περιβάλλον.

Το μεταξόνιο είναι 2.670 mm και το συνολικό πλάτος 1.805 mm έναντι συνολικού μήκους 4.405 mm, ενώ το ταμπλό βρίσκεται χαμηλότερα και το πίσω κάθισμα είναι ρυθμιζόμενο.

Για μεγιστοποίηση του χώρου αποσκευών χωρίς να επηρεάζεται η εμφάνιση του SUV Coupé, το διαιρούμενο πίσω κάθισμα 60:40 ρυθμίζεται ως προς τη διαμήκη διαδρομή του και την κλίση της πλάτης. Εκτός του ότι προσφέρει στους πίσω επιβάτες άφθονο χώρο για τα πόδια (διαδρομή 200 mm), τους επιτρέπει να ρυθμίζουν επίσης την επιθυμητή θέση (σε εύρος 16-32° και με 8 στάδια ανάκλισης) και να απολαμβάνουν τα μακρινά ταξίδια με άφθονο χώρο για το κεφάλι, παρά τη coupé φόρμα του οχήματος.

Στη συνολική ευρυχωρία ρόλο παίζει και η έξυπνη σχεδίαση της οροφής που διασφαλίζει άνεση στην περιοχή της κεφαλής ακόμα και με την προαιρετική, πανοραμική ηλιοροφή.

Παράλληλα, στενά (αλλά πολύ ανθεκτικά μαρσπιέ) είναι πλήρως καλυμμένα πίσω από τις κάτω επενδύσεις των θυρών, προσφέροντας στους επιβάτες άνετη είσοδο και έξοχο και χωρίς κίνδυνο να λερώσουν τα πόδια τους λόγω κακών καιρικών συνθηκών.

Τέλος συμβάλλοντας στη συνολική αίσθηση ποιότητας εσωτερικού, το Eclipse Cross θα είναι ένα αθόρυβο αυτοκίνητο:

* Ο θόρυβος από τον κινητήρα διατηρείται πολύ χαμηλά χάρη σε ένα μεγάλο κάλυμμα

και τη στρατηγική χρήση ηχοαπορροφητικού υλικού στο διαμέρισμα του κινητήρα καθώς στα μεγάλα ηχοαπορροφητικά καλύμματα.

* Η μετάδοση του θορύβου από το δρόμο στο αμάξωμα είναι μειωμένη με τη χρήση εγκάρσιων στοιχείων της πίσω ανάρτησης με σχεδίαση που καταστέλλει τους θορύβους, Επιπλέον, η εκτενής εφαρμογή ηχοαπορροφητικών μέτρων στα πάνελ του αμαξώματος και η χρήση ηχοαπορροφητικών κρυστάλλων ολοκληρώνει τη στρατηγική NVH που έχει βελτιστοποιηθεί σε όλα τα στάδια, από την παραγωγή θορύβων μέχρι τη μετάδοση συμβάλλοντας στο αθόρυβο και ποιοτικό περιβάλλον της καμπίνας.

Αντοχή, Αναρτήσεις, Μηχανικά Σύνολα

Αν το σχήμα έπεται της λειτουργικότητας – κατά το βρετανικό “form follows function” – η λειτουργικότητα με τη σειρά της δεν πρέπει να θυσιάζεται στο βωμό της εμφάνισης: με το Eclipse Cross, η MMC Engineering είχε σαν στόχο να φτιάξει ένα ολοκληρωμένο SUV Coupé με τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά ενός coupé:

* Αμάξωμα υψηλής ακαμψίας: το Eclipse Cross διαθέτει ένα ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα – και αυτό είναι το κατάλληλο σημείο εκκίνησης για κάθε “αυτοκίνητο για τον οδηγό”.

Ανάμεσα στα διάφορα δομικά της στοιχεία, η μπροστινή ανάρτηση διαθέτει ράβδο ενίσχυσης (γέφυρα) 3 σημείων στήριξης, κάτι που αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις, όπως και οι ενισχύσεις στο άνω έδρανο του γονάτου και στους υποδοχείς των ελατηρίων κλπ… Η κατασκευή αυτή συνεπάγεται πιο άμεση αίσθηση τιμονιού στο δρόμο και καλύτερη σταθερότητα στην ευθεία σε υψηλές ταχύτητες.

Οι δομικές ενισχύσεις είναι εκτενείς στις περιοχές ανοίγματος των θυρών, κοντά στο άνοιγμα της πίσω πόρτας και στους θόλους των τροχών. Αυτές αυξάνουν τη στρεπτική ακαμψία εξασφαλίζοντας πιο άμεση αίσθηση στο τιμόνι και καλύτερη ποιότητα κύλισης με περιορισμένους κραδασμούς.

* Άρτια ρυθμισμένη ανάρτηση: τα αμορτισέρ του Eclipse Cross μπροστά και πίσω χρησιμοποιούν βαλβίδες υψηλής ταχύτητας για καλύτερη απόσβεση και ένα ελατήριο επαναφοράς σχεδιασμένο με γνώμονα τη σταθερότητα της ανάρτησης. Η χρήση λεπτότερων ελαστικών βάσεων στα ελατήρια της ανάρτησης και ο προσανατολισμός των βάσεων εξασφαλίζουν γραμμική μεταβολή των φορτίων κατά τη συμπίεση της ανάρτησης. Αυτό συνεπάγεται βελτιωμένη σταθερότητα στην ευθεία και πιο άμεση αίσθηση στο τιμόνι.

* Η πίσω ανάρτηση χρησιμοποιεί ελαστικούς συνδέσμους για τις άνω και κάτω ράβδους ελέγχου καθώς και στη ράβδο ελέγχου σύγκλισης των τροχών. Η ελαστικότητά τους συνεπάγεται την απορρόφηση των κραδασμών από το δρόμο κατά την παλινδρόμηση του τροχού και τον περιορισμό δυσάρεστων κραδασμών κατά την οδήγηση στην ευθεία. Η πίσω ανάρτηση διαθέτει μεγαλύτερη ακαμψία στα εγκάρσια φορτία για πιο ακριβές και άμεσο τιμόνι καθώς και για βελτιωμένη σταθερότητα.

* Σύστημα S-AWC Integrated Vehicle Dynamics Control (‘S-AWC’): εν συντομία, το σύστημα S-AWC της Mitsubishi Motors είναι μία ομπρέλα τεχνολογίας η οποία εκτελεί με ιδιαίτερο τρόπο, ανάλογα με το μοντέλο, τις ίδιες λειτουργίες. Ανεξάρτητα από το μοντέλο, το σύστημα βρίσκεται εκεί για να διαχειρίζεται την κατανομή των φορτίων στους τέσσερις τροχούς, τόσο στην επιτάχυνση όσο και στην επιβράδυνση. Ιδιαίτερα ρυθμίζει την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους αριστερούς και τους δεξιούς τροχούς.

Καταρχήν, το σύστημα τετρακίνησης κατανέμει την απαραίτητη ροπή στους πίσω τροχούς με γνώμονα το πάτημα του γκαζιού, την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις συνθήκες οδήγησης.

Το σύστημα S-AWC, στην έκδοσή του για το Eclipse Cross, διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα Active Yaw Control (AYC) – τον ενεργό έλεγχο δηλαδή της γωνιακής ταχύτητας στην είσοδο της στροφής - το οποίο ενεργοποιείται με το πάτημα του φρένου. Χάρη σ’ αυτή τη λειτουργία, το S-AWC υπολογίζει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου με βάση τις πληροφορίες που λαμβάνει από διάφορους αισθητήρες, όπως περιστροφής του τιμονιού, γωνιακής ταχύτητας εκτροπής (yaw rate), ροπής κινητήρα, ισχύος πέδησης και ταχύτητας τροχών.

Με βάση τις εντολές του συστήματος ελέγχου του Yaw Control, τα διάφορα συστήματα υποβοηθούν το αυτοκίνητο να ανταποκριθεί πιστά στις προθέσεις του οδηγού. Το σύστημα S-AWC βελτιώνει την ιδανική γραμμή μέσα στις στροφές και τη σταθερότητα του αυτοκινήτου στην αλλαγή λωρίδας στην ευθεία σε οδοστρώματα με χαμηλή πρόσφυση.

Επιπλέον, το S-AWC του Eclipse Cross διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Drive Modes) τα οποία μπορεί να επιλέξει ο οδηγός από έναν επιλογέα στην κεντρική κονσόλα.

o Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης το σύστημα τετρακίνησης επιλέγει το πρόγραμμα AUTO για να διαχειριστεί την παροχή της ροπής με γνώμονα τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Εφόσον ανιχνεύσει οδόστρωμα χαμηλής πρόσφυσης ή παρόμοιες συνθήκες, αυτόματα κατανέμει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς για καλύτερη σταθερότητα.

o Το πρόγραμμα SNOW είναι ιδανικό για χιονισμένες και άλλες ολισθηρές επιφάνειες.

o Το πρόγραμμα GRAVEL εξασφαλίζει κορυφαία απόδοση του συστήματος 4WD σε δύσκολα εδάφη, κακούς δρόμους ή σε περίπτωση που χρειαστεί να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο από λάσπη ή χιόνι.

Ανάλογα με τις διεθνείς αγορές και τις εκδόσεις του μοντέλου, το Eclipse Cross θα είναι επίσης διαθέσιμο σε προσθιοκίνητη έκδοση 2WD.

* Εντελώς νέος βενζινοκινητήρας 1.5 Turbo Άμεσου Ψεκασμού: η Mitsubishi Motors εξέλιξε έναν ολοκαίνουργο, 4κύλινδρο κινητήρα μικρότερου κυβισμού ο οποίος συνδυάζει μεγάλη απόδοση ισχύος και πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Ο κινητήρας των 1,5 λίτρων, πέρα από το ότι αποδίδει καλύτερη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και διατηρεί επίπεδη καμπύλη ροπής μέχρι το υψηλό φάσμα περιστροφής από ό,τι οι σημερινοί βενζινοκινητήρες 2,0 και 2,4 λίτρων της MMC, διαθέτει και άμεση απόκριση στις εντολές του γκαζιού. Αυτό έχει επιτευχθεί χάρη στους, ενσωματωμένους στην κυλινδροκεφαλή, αυλούς εξαγωγής, στο μεταβλητό χρονισμό ‘MIVEC’ των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής και χάρη στο μικρό υπερτροφοδότη με ηλεκτρική βαλβίδα εκτόνωσης καυσαερίων wastegate.

Επιπλέον, ο ακριβέστατος έλεγχος του ψεκασμού καυσίμου στον κύλινδρο και στον αυλό εισαγωγής ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, συνεπάγεται κορυφαία οικονομία καυσίμου και εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα εκπομπών ρύπων (τελικές τιμές προς επιβεβαίωση – η διαδικασία πιστοποίησης της Ε.Ε. βρίσκεται σε εξέλιξη)

* Αναβαθμισμένος κινητήρας 2.2 Diesel: αποτελώντας εξέλιξη του σημερινού κινητήρα 4Ν14 της MMC, ο κινητήρας στη συγκεκριμένη του έκδοση σχεδιάστηκε για το Eclipse Cross και παρουσιάζει περιορισμένες τριβές των κινούμενων μερών σε εκτεταμένο βαθμό καθώς και σημαντικά βελτιωμένη απόκριση του συστήματος ψεκασμού.

Τα χαρακτηριστικά αυτά συνεπάγονται πιο χαμηλή κατανάλωση και εκπεμπόμενους ρύπους, περιορισμένους μηχανικούς θορύβους και αυξημένη απόδοση. Επιπλέον, ο περιορισμός του βάρους στα έμβολα, στις μπιέλες και στο στροφαλοφόρο, συνεπάγεται πιο απαλή επιτάχυνση και με μεγαλύτερη διάρκεια σε όλο το φάσμα περιστροφής.

* Κιβώτιο ταχυτήτων CVT με 8τάχυτη κλιμάκωση Sport Mode: το νέο αυτό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι διαθέσιμο με τον βενζινοκινητήρα 1.5, διαθέτει ενσωματωμένο Πρόγραμμα Sport με χειροκίνητη λειτουργία. Χάρη στις 8 σχέσεις, το πρόγραμμα Sport προσφέρει σφικτή κλιμάκωση σε μεγάλο εύρος και εκμεταλλεύεται εξαιρετικά όλη τη δυναμική του κινητήρα.

Η κεντρική μονάδα ελέγχου του CVT χρησιμοποιεί την κλιμάκωση των σχέσεων για να περιορίσει την αίσθηση υστέρησης των κοινών κιβωτίων CVT, στα οποία οι στροφές του κινητήρα δείχνουν να είναι πάνω από τις μεταβαλλόμενες σχέσεις. Η λογική της κλιμακωτής μεταβολής της σχέσης μετάδοσης χαρίζει βελτιωμένη αίσθηση επιτάχυνσης χάρη σε μία ανεπαίσθητη, στιγμιαία διακοπή της επιτάχυνσης, η οποία δίνει την εντύπωση ότι το CVT αλλάζει ταχύτητες όπως ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

* 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο: σύμφωνα πάντα με τις απαιτήσεις των καιρών, ο κινητήρας 2.2 Diesel συνδυάζεται με ένα νέο 8-τάχυτο κιβώτιο με πιο σφιχτή κλιμάκωση σχέσεων, το οποίο χαρίζει καλύτερες επιδόσεις, μεγαλύτερη οικονομία και πιο ποιοτική λειτουργία.

Επιπλέον, χρησιμοποιώντας μία ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, σωληνοειδή αντλία λαδιού, το κιβώτιο επιτρέπει ανεπαίσθητη επανεκκίνηση του κινητήρα καθότι είναι συμβατό με το σύστημα idle stop, το οποίο συνεισφέρει στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.

Ανάλογα με τις αγορές και τις εκδόσεις του μοντέλου, το Eclipse Cross 1.5 θα είναι διαθέσιμο και με μηχανικό, 6-τάχυτο κιβώτιο.

 Συστήματα ασφαλείας

Ανάλογα με τις απαιτήσεις της αγοράς, το Eclipse Cross έρχεται πλήρως εξοπλισμένο με τις πιο σύγχρονες και έξυπνες τεχνολογίες ασφάλειας της MMC (διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά και τα μοντέλα). Βασισμένα στη χρήση πολλαπλών τύπων αισθητήρων για την παρακολούθηση της περιμετρικής επιφάνειας του οχήματος, τα συστήματα αυτά προβλέπουν καταστάσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε ατύχημα και βοηθούν τον οδηγό να τις αποφύγει:

* Forward Collision Mitigation: το σύστημα αυτό “Μετρίασης των Επιπτώσεων Εμπρόσθιας Σύγκρουσης” χρησιμοποιεί κάμερα, ραντάρ λέιζερ και ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος για την ανίχνευση οχημάτων ή πεζών μπροστά από το αυτοκίνητο. Εάν διαπιστωθεί κίνδυνος σύγκρουσης προειδοποιεί ηχητικά τον οδηγό και τον βοηθά να μετριάσει τις επιπτώσεις της ζημιάς, ή ανάλογα με την κατάσταση, να αποφύγει εντελώς τη σύγκρουση με αυτόματη ενεργοποίηση των φρένων.

* Lane Departure Warning: πρόκειται για ένα σύστημα “Προειδοποίησης Παρέκκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας”.

* Blind Spot Warning system & Lane Change Assist & Rear Cross Traffic Alert: τα συστήματα “Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου”, “Υποστήριξης Αλλαγής Λωρίδας” και “Προειδοποίησης Όπισθεν Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας” προειδοποιoύν τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και από το πλάι και τον βοηθούν στις αλλαγές λωρίδων κυκλοφορίας και στους ελιγμούς με όπισθεν.

* Adaptive Cruise Control: με τη βοήθεια ενός ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος, το σύστημα αυτό ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επιβραδύνοντας το Eclipse Cross σύμφωνα με την ταχύτητα αυτού. Με ελαφρά πίεση στο πεντάλ του γκαζιού ή πάτημα ενός διακόπτη, το όχημα συνεχίζει κανονικά την πορεία του εάν το προπορευόμενο αναχωρήσει ή επιταχύνει (εντός νόμιμων ορίων).

* Ultrasonic Misacceleration Mitigation System: το έξυπνο σύστημα ασφάλειας “Μετριασμού της Ακούσιας Επιτάχυνσης”, το όποιο λειτουργεί με υπερήχους, ελέγχει την ισχύ του κινητήρα για να αποσωβήσει την απότομη επιτάχυνση από στάση, όταν έχοντας άλλο όχημα ή εμπόδιο μπροστά του, ο οδηγός κατά λάθος πατήσει - απότομα - γκάζι αντί για φρένο.

* Automatic High Beam: η “Αυτόματη Λειτουργία Μεγάλης Σκάλας” AHB παρακολουθεί τους προβολείς και τους προβολείς ομίχλης των αντίθετα ερχόμενων οχημάτων καθώς και τα επίπεδα φωτισμού του δρόμου και περιβάλλοντος και ενεργοποιεί  αυτόματα τη μεσαία ή τη μεγάλη σκάλα ανάλογα.

* Multi-around Monitor w/ Bird-View Image: αρκετές κάμερες γύρω από τα όχημα προβάλλουν 5 διαφορετικές εικόνες: εμπρός, πίσω, πλάι (δεξιά & αριστερά), και μία πανοραμική 360°, βοηθώντας τον οδηγό να παρκάρει σε στενούς χώρους στάθμευσης, καθώς γραμμές καθοδήγησης προβάλλονται στην οθόνη σύμφωνα με τις πραγματικές κινήσεις του τιμονιού. Αυτό το έξυπνο βοήθημα ηλεκτρονικού παρκαρίσματος συμπληρώνεται από ένα σετ γωνιακών αισθητήρων.

* Ηλεκτρικό χειρόφρενο & Brake Auto Hold: όταν αυτή η λειτουργία είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα παραμένει σταματημένο, μετά το λύσιμο του χειρόφρενου. Αυτό θα λύνεται αυτόματα όταν ο οδηγός πατά γκάζι.

Τεχνικές προδιαγραφές

Εκθεσιακά Αυτοκίνητα Γενεύης 2017 / Ευρωπαϊκές προδιαγραφές

L x W x H (mm) 4405 x 1805 x 1685

Μεταξόνιο (mm) 2670

Μετατρόχιο Εμπρός/Πίσω

(mm) 1545 / 1545

Κινητήρας & κιβώτιο 1.5L υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης άμεσου ψεκασμού / CVT 2.2L diesel turbo / 8-τάχυτο AT

Μετάδοση Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα 4WD

 

 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις