Απαγόρευση ψευδοοικολογικής σήμανσης: πώς η ΕΕ ρυθμίζει τους πράσινους ισχυρισμούς

Η ΕΕ στοχεύει να θέσει ένα τέλος στην ψευδοοικολογική σήμανση και να παράσχει περισσότερες πληροφορίες στους καταναλωτές σχετικά με την ανθεκτικότητα των προϊόντων που αγοράζουν.

Προκειμένου να προστατευθούν καλύτερα τα δικαιώματα των καταναλωτών, να προωθηθούν φιλικές προς το περιβάλλον αποφάσεις και να οικοδομηθεί μια κυκλική οικονομία που επαναχρησιμοποιεί και ανακυκλώνει υλικά, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εργάζεται για την επικαιροποίηση των υφιστάμενων κανόνων σχετικά με τις εμπορικές πρακτικές και την προστασία των καταναλωτών.

 

Απαγόρευση ψευδοοικολογικής σήμανσης
 

Φυσικό, οικολογικό, φιλικό προς το περιβάλλον... Πολλά προϊόντα έχουν αυτές τις ετικέτες, αλλά πολύ συχνά, αυτοί οι ισχυρισμοί δεν αποδεικνύονται. Η ΕΕ θέλει να διασφαλίσει ότι όλες οι πληροφορίες σχετικά με τον αντίκτυπο ενός προϊόντος στο περιβάλλον, τη μακροζωία, τη δυνατότητα επισκευής, τη σύνθεση, την παραγωγή και τη χρήση, υποστηρίζονται από επαληθεύσιμες πηγές.

Τι είναι η ψευδοοικολογική σήμανση; 

  • Η πρακτική της δημιουργίας εσφαλμένης εντύπωσης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ή των οφελών ενός προϊόντος, η οποία μπορεί να παραπλανήσει τους καταναλωτές 

  • Για να επιτευχθεί αυτό, η ΕΕ θα απαγορεύσει: 

  • γενικούς περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς για προϊόντα χωρίς απόδειξη  

  • ισχυρισμούς ότι ένα προϊόν έχει ουδέτερο, μειωμένο ή θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον επειδή ο παραγωγός αντισταθμίζει τις εκπομπές 

  • ετικέτες βιωσιμότητας που δεν βασίζονται σε εγκεκριμένα συστήματα πιστοποίησης ή δεν έχουν θεσπιστεί από δημόσιες αρχές 

Προώθηση της ανθεκτικότητας των προϊόντων
 

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θέλει να διασφαλίσει ότι οι καταναλωτές γνωρίζουν πλήρως την περίοδο εγγύησης, κατά την οποία μπορούν να ζητήσουν επισκευή ελαττωματικών προϊόντων με έξοδα του πωλητή. Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, τα προϊόντα έχουν εγγύηση τουλάχιστον δύο ετών. Οι επικαιροποιημένοι κανόνες προστασίας των καταναλωτών εισάγουν νέα ετικέτα για προϊόντα με εκτεταμένη περίοδο εγγύησης.

Η ΕΕ θα απαγορεύσει επίσης:

• διαφήμιση προϊόντων που έχουν σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να μειώσουν τη διάρκεια ζωής ενός προϊόντος
• διατύπωση μη αποδεδειγμένων ισχυρισμών αντοχής όσον αφορά το χρόνο ή την ένταση χρήσης υπό κανονικές συνθήκες
• Παρουσίαση αγαθών ως επισκευάσιμων όταν δεν επισκευάζονται

86%   των καταναλωτών της ΕΕ θέλουν καλύτερες πληροφορίες σχετικά με την πηγή ανθεκτικότητας

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις