Natoora - Επανάσταση στο παγκόσμιο σύστημα τροφίμων

Franco Fubini: Αργεντινός επιχειρηματίας και οραματιστής Διευθύνων Σύμβουλος του προμηθευτή φρούτων και λαχανικών Natoora, μιας εταιρείας με έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο που θέλει να φέρει επανάσταση στο παγκόσμιο σύστημα τροφίμων. Μεγάλωσε με κατανόηση της αξίας των φρέσκων προϊόντων - κάτι που έγινε θεμελιώδες για την πορεία της σταδιοδρομίας του. Η γαστρονομία είναι ένα από τα πάθη του, και εξηγεί ότι στις αρχές της δεκαετίας του '20 ξεκίνησε να μαγειρεύει περισσότερο, και τελικά συνειδητοποίησε ότι θα γινόταν το θεμέλιο του επιχειρηματικού ήθους του: τα λαχανικά και τα φρούτα που διατίθενται στα σούπερ μάρκετ δεν είχαν πραγματική γεύση, ούτε ομοιότητα με τα προϊόντα από τα νιάτα του.

«Όλα όσα αγοράζετε σε σούπερ μάρκετ ή εστιατόριο έχουν αντίκτυπο στο σύστημα τροφίμων», εξηγεί. «Είναι μια ζημιά που είναι περίπλοκη να αναιρεθεί και μια που είναι βασική για το όραμά μου για τη Νατούρα - να επανεκπαιδεύσω τους καταναλωτές με επανάσταση στην ποιότητα των φρούτων και λαχανικών που διατίθενται μέσω καθημερινών καναλιών, σε όλο τον κόσμο».

Ο επιχειρηματίας φοβάται ότι οι άνθρωποι απομακρύνονται από τα γεύματά τους.

«Ο μέσος καταναλωτής αποσυνδέεται επικίνδυνα από το πώς μεγαλώνει το φαγητό του και φτάνει στο πιάτο του», λέει με πάθος. «Η έλλειψη κατανόησης και τεχνογνωσίας σημαίνει ότι οι αγοραστές απαιτούν μια ολοένα και στενότερη γκάμα εντατικά καλλιεργημένων προϊόντων, όλο το χρόνο, χάνοντας επαφή με τις φυσικές εποχιακές αλλαγές, καθώς και την απώλεια της διατροφικής ποικιλομορφίας που έχουμε στη διάθεσή μας».

Ο Fubini κατάφερε να μετατρέψει τη Natoora σε έναν κορυφαίο προμηθευτή σε μερικά από τα καλύτερα εστιατόρια στον κόσμο, προμηθεύοντας τα καλύτερα προϊόντα για τα καλύτερα εστιατόρια. Η εταιρεία έχει πλέον παγκόσμια εμβέλεια που εκτείνεται σε τοποθεσίες γραφείων σε όλο το Λονδίνο (το κεντρικό τους γραφείο), το Μιλάνο, το Παρίσι, τη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες, και μια παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού που μετρά με περισσότερους από 400 αγρότες σε όλη την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Αλλά όπως όλοι, η εταιρία έχει πληγεί από την πανδημία του κοροναϊού. Πριν από το ξέσπασμα του Covid-19, το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας χωρίστηκε σε δύο τρόπους - 60% επικεντρώθηκε στην προμήθεια εστιατορίων και 40% επικεντρώθηκε στην προμήθεια λιανικών επιχειρήσεων από επιχειρήσεις σε καταναλωτές (πέντε τοποθεσίες στο Λονδίνο), καθώς και σε συνεργασίες με σούπερ μάρκετ WholeFoods , Waitrose και Ocado.

Η πανδημία έθεσε μια νέα και άμεση πρόκληση, με αποτέλεσμα η Natoora να περιστρέφει το λειτουργικό τους μοντέλο στις αρχές Μαρτίου. Η εταιρεία αποφάσισε να προωθήσει την κυκλοφορία της υπάρχουσας εφαρμογής για επιχειρήσεις για παράδοση φρούτων και λαχανικών για παράδοση στο σπίτι, με αποτέλεσμα την εντυπωσιακή ανάπτυξη, τόσο στα έσοδα όσο και στις προσλήψεις προσωπικού. Ο Fubini το περιγράφει ως «θαύμα».

Δεν αποτελεί έκπληξη ότι αυτό αποδείχθηκε επιτυχημένο, τόσο ο Fubini όσο και το προσωπικό του έχουν μια βαθιά κατανόηση των ελλείψεων στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων. Η δημοσίευση της Impact Report της Natoora για το 2019 αναφέρει ότι το 60% των θερμίδων του κόσμου προέρχεται μόνο από τρεις καλλιέργειες: σιτάρι, καλαμπόκι και ρύζι. Επιπλέον, δηλώνει ότι υπάρχουν μόνο 130 ποικιλίες φρούτων και λαχανικών στη διάθεση των καταναλωτών σε μαζική εμπορική κλίμακα ετησίως. Υπάρχουν περισσότερες από 300.000 ποικιλίες βρώσιμων φυτών, αλλά τα τρία τέταρτα του εφοδιασμού τροφίμων της γης περιορίζονται σε μόνο 12 καλλιέργειες.

Η ανάγκη για αλλαγή εκτείνεται σε όλες τις χώρες. Στην Αργεντινή, η βιομηχανία αγροτικών επιχειρήσεων πήρε μια απότομη στροφή όταν ο τότε πρόεδρος Carlos Menem ψήφισε νόμο του 1996 που επέτρεπε στους αγρότες να φυτέψουν γενετικά τροποποιημένη σόγια.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις